پيشگيري از ابتلا به كرونا

سلام. اين وبلاگ را فقط و فقط براي بالا بردن اطلاعات مردم عزيز ايران ميسازم و ميخواهم اطلاعات مردم رو درباره ويروس كرونا و راه هاي پيشگيري بالا ببرم

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

پيشگيري از ابتلا به كرونا

۳۳ بازديد

 

 

رعايت موارد و اصول ساده و كم هزينه، مي­تواند از انتشار عفونت در محل كار ما، جلوگيري كند و سبب حفظ سلامتي كاركنان و مراجعين شود (حتي درمورد بيماري‌هاي ساده مثل آنفلوانزا، سرماخوردگي و عفونت‌هاي گوارشي).

در شرايط كنوني، همه صاحبان مشاغل موظفند كه اصول بهداشتي و ايمني را رعايت كنند، حتي اگر موردي از عفونت با ويروس كرونا هنوز در محل كار آن‌ها گزارش نشده باشد.

به‌كار بستن اين اصول ، سبب كاهش تعداد روزهايي مي­‌شود كه افراد به دليل بيماري نمي­‌توانند در محل كار خود، حاضر شوند.

همچنين، در صورتي كه موردي از ابتلا به عفونت كرونا در محل كار گزارش شده است، باعث كاهش يا قطع انتشار بيماري كرونا مي­‌شود.

پاكيزگي و ضدعفوني كردن محيط

  • بايد از تميز و بهداشتي بودن محيط كارمان، اطمينان حاصل كنيم.
  • سطوح و اشياء در محل كار (مانند ميز، تلفن و صفحه كليد كامپيوتر)، بايد به‌طور مرتب و در فواصل زماني مشخص، حتماً ضدعفوني شوند؛ زيرا:
  • لمس سطوح آلوده، يكي از راه‌هاي مهم انتقال و انتشار ويروس كرونا به شمار مي‌رود.
  • با سرفه يا عطسه فرد مبتلا به كرونا و حتي با خروج هواي بازدمي از ريه او، ويروس همراه با قطرات تنفسي بيمار، در هوا پخش مي­‌شود و پس از چند لحظه، بر روي سطوح و اجسام مي­‌نشيند.

 

شست‌وشوي دست‌ها

لازم است شستن مرتب، كامل و دقيق دست‌ها، به پرسنل و مراجعين آموزش داده شده و افراد به انجام اين كار موظف و تشويق شوند؛ زيرا شست‌وشوي مكرر دست‌ها با آب و صابون، ويروس را از بين مي‌برد و بدين ترتيب از انتشار بيماري كرونا، جلوگيري مي­‌شود.

  • لازم است ژل يا مايع ضدعفوني‌كننده دست‌ها (ترجيحا به صورت نازل، بدون استفاده از دست)، در تمام نقاط محيط كار نصب شده و به‌طور مرتب پر شود.
  • مي­‌توانيم از نصب پوسترهاي آموزشي در محيط كار، استفاده كنيم تا كاركنان و مراجعين، هرچه بيشتر به شستن دست‌ها تشويق شوند.
  • مي‌توانيم از متخصصين طب كار براي ايمني محيط كار، مشاوره بگيريم و به‌طور مختصر (طي جلسات كاري، يا از طريق كانال‌هاي ارتباطي سازمان)، اين اطلاعات را در اختيار كاركنان قرار دهيم، تا شستن صحيح و كامل و مكرر دست‌ها، هر چه بهتر، انجام شود.
  • ضروري است اطمينان پيدا كنيم كه تمام كاركنان (رسمي يا قراردادي) و همچنين مراجعين، به مكان مناسب براي شست‌وشوي مكرر دست‌ها با آب و صابون، دسترسي دارند.

 

رعايت بهداشت هنگام عطسه و سرفه

اقدام مهم ديگر جهت جلوگيري از انتشار بيماري، حفظ هواي محيط از عوامل عفوني است. دقت كنيم كه رعايت بهداشت در هنگام سرفه و عطسه، نقش مهمي در جلوگيري از انتشار ويروس كرونا بازي مي‌كند.

  • لازم است دستمال كاغذي و ماسك معمولي پزشكي (نه ماسك N95) يا پارچه شخصي تميز جهت پوشاندن بيني و دهان، در محل كار براي همه كاركنان و مراجعين، در دسترس باشد.
  • ضروري است اشخاصي كه سرفه و آبريزش بيني دارند، از دستمال كاغذي يا ماسك معمولي استفاده كنند و سپس به‌طرز كاملاً بهداشتي و در اسرع وقت آن را درسطل زباله دردار بيندازند.
  • در اين مورد هم مي‌توانيم از متخصصين طب كار، مشاوره بگيريم و اطلاعات لازم را طي جلسات حضوري يا از طريق كانال‌هاي ارتباطي سازمان، در اختيار كاركنان و مراجعين قرار دهيم.
  • بهتر است تصاوير و پوسترهاي مرتبط با رعايت بهداشت هنگام سرفه و عطسه را در محيط كار نصب كنيم، تا افراد با رعايت دقيق اصول بهداشتي هواي تنفسي، آشنا شوند.

 

ساير نكات مهم

  • به كاركنان توصيه مي­‌شود كه قبل از انجام سفرهاي كاري، نكات لازم در مورد ايمني سفر را رعايت كنند.
  • كليه كاركنان و مراجعين بايد مطلع شوند كه در شرايط كنوني، هر شخصي كه كمي سرفه يا تب مختصر (دماي بدن 37.3 درجه سانتيگراد يا بيشتر) دارد، بايد در خانه بماند.
  • برخي داروهاي ساده و معمولي (مانند استامينوفن يا ايبوپروفن يا آسپيرين) مي‌توانند موجب مخفي شدن علائم بيماري شوند. افرادي كه در حال مصرف اين داروها هستند، بايد درخانه بمانند و مسؤوليت‌هاي كاري‌شان را از خانه انجام دهند.

 

خلاصه

تأكيد كنيم كه افراد با علائم خفيف عفونت با ويروس كرونا بايد حتماً درخانه بمانند.

با نصب پوستر مي‌توانيم پيام هاي ساده‌اي جهت جلوگيري از انتشار ويروس كرونا را در محل كار اطلاع‌رساني كنيم. همچنين، مي‌توانيم از طريق كانال‌هاي ارتباطي سازمان، اين اطلاعات را در اختيار كاركنان قرار دهيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد