اولين ابتلا

سلام. اين وبلاگ را فقط و فقط براي بالا بردن اطلاعات مردم عزيز ايران ميسازم و ميخواهم اطلاعات مردم رو درباره ويروس كرونا و راه هاي پيشگيري بالا ببرم

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

اولين ابتلا

۳۷ بازديد

 

در سال ۲۰۱۶، يك معلم زن ۴۵ ساله اهل يونان علائم بيماري مانند تب بالاي ۳۹ درجه، سرفه‌هاي خشك و سردرد شديد را تجربه كرد و به همين دليل به بخش اورژانس بيمارستان "هايجيا" در آتن مراجعه كرد. پزشك هنگام معاينه متوجه شد كه قسمت پايين ريه سمت چپ او دچار آسيب شده است و هنگام نفس كشيدن خس خس مي‌كند. پزشكان معتقد بودند كه اين فرد به بيماري ذات الريه باكتريايي مبتلا شده است؛ بنابراين براي او آنتي‌بيوتيك تجويز كردند، اما نتيجه آزمايش ذات الريه منفي شد و شرايط وي بدتر شد.

اولين فرد مبتلا به ويروس كرونا

پس از منفي شدن نتايج آزمايش ذات الريه، پزشكان داروهاي ديگري براي او تجويز كردند و زماني كه نفس كشيدن بيمار با مشكل مواجه شد، به او اكسيژن رساني شد. سپس آزمايش‌هاي زيادي مانند آزمايش بيماري سارس، مرس، سياه سرفه، آنفلوآنزا و بيماري‌هاي تنفسي  مهم ديگر روي اين بيمار انجام شد كه نتايج همه آن‌ها منفي بود؛ البته در يكي از آزمايش‌هاي او مشخص شد كه دچار عفونتي با نام 229E شده است كه به عنوان اولين ويروس كروناي انساني شناخته شد. در نهايت اين فرد بهبود يافت و به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعي نياز پيدا نكرد.

 

نامگذاري كروناويروس

دانشمندان و محققان تا اواسط قرن بيستم به دنبال كشف ويروس‌هاي ناشناخته بودند. در سال ۱۹۶۵، يك پژوهشگر از دانشگاه شيكاگو افراد مبتلا به سرماخوردگي را مورد آزمايش قرار داد و ويروس جديدي به نام 229E را كشف كرد. محققان متوجه شدند كه اين ويروس شبيه ويروسي است كه در دهه ۱۹۳۰ در مرغ‌هاي مبتلا به برونشيت كشف شده بود. ويروس كروناي ديگري به نام "OC43" نيز در سال ۱۹۶۷ توسط محققان كشف شد. اصطلاح "كروناويروس" در سال ۱۹۶۸ بر اساس بررسي اين ويروس انتخاب شد، زيرا ويروس OC43 داراي سطح تاجدار بود.

 

ويروس هاي خفيف كرونا

ويروس‌هاي كرونا مانند 229E و OC43 تا قبل از شيوع ويروس سارس در سال ۲۰۰۳ مركز توجه نبود، اما پس از آن دوره زماني محققان تمركز خود را بر شناسايي ويروس‌هاي كرونا قرار دادند. در زمان شيوع ويروس سارس، دو ويروس كروناي ديگر به نام "NL63" و "HKU1" كشف شد. با وجود اينكه ويروس‌هاي كرونا توجه محققان و دانشمندان زيادي را به خود جلب كرده، اما هنوز دقيقا مشخص نشده است كه چرا سه ويروس عامل بيماري سارس، مرس و كوويد-۱۹، باعث بروز علائم شديدتر و حتي مرگ افراد زيادي شده‌اند، اما چهار ويروس كروناي انساني كشف شده ديگر بسيار خفيف‌تر هستند.

 

انتقال ويروس كرونا توسط خفاش ها

موضوع قابل توجه اينكه منبع شيوع اين ويروس‌ها خفاش‌ها هستند. به گفته محققان همه ويروس‌هاي كرونايي كه انسان‌ها را آلوده مي‌كند از خفاش‌ها منشا گرفته‌ و سپس از طريق حيوان ديگري به انسان منتقل شده‌ اند. از آنجايي كه ويروس‌هاي كرونا بزرگ و پيچيده بوده و در ساختار ژنتيك تغيير مي‌كنند، بررسي و مطالعه در مورد آن‌ها كاري بسيار دشوار است كه باعث سردرگمي پژوهشگران مي‌شود.

 

اميدوارم از خواندن اين مقاله لذت برده باشيد 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد